Sunday, November 28, 2010

Bahrein ;)

Heh ... tegin siis eile öösel QR-i kõige lühema lennu ka ära ;) 30 minutit õhus - teeninduseks napilt 10 minutit.
Vaatasin crew nimekirjast, et Cabin Seniori nimi on euroopapärane ... tundus olema justkui hollandlanna. Mõtlesin, et küll on tore, et kindlasti on normaalne! Nii kui briifinguruumi asutsin, sai selgeks, et ära kunagi mine kuhugi eelarvamusega, isegi kui see eelarvamus on hea :D "Ära pane oma kotti sinna, ära istu sinna, miks Sul üks jaki nööp ainult kinni on!" Sealt ma ta tabasin ja sellest hetkest peale sai me "meeldivus" alguse. Nimelt, meeste jakil on reeglite kohaselt ainult üks nööp kinni, naiste jakil kõik nööbid. Seda ma talle siis seletasin, et see pole minu teha. Siis pobises miskit ja tegeles oma asjadega. Lendasime A320ga, kus crew on kuueliikmeline. Briifingul andis tädi täiega valu meile kõigile :D Suutsin kõik küsimused ikka ära vastata. Positsioonide jagamise aeg ... ja tädi pani ühe kaks aastat lennanud crew positsioonile R4A, mis on tavaliselt kõige noorema crew ... ehk seekord oleks võinud olla minu päralt. Ja preili otsustas, et mina saan endale köögi :D No ei ole hullu, Bahreini lennul ei ole miskit hullu seal teha. Õnneks oli täituvus väike ja me saime suurepäraselt võileibade ja mahlade loopimisega kahele poole hakkama. Naljakas on see, et sellel lennul lastakse crewl püsti tõusta kohe kui rattad maast lahti saavad. Siis kohe võetakse käru, pannakse lennuki etteotsa ... seda käru annab vedada ülesmäge ... :D Siis minnakse järgmise käruga, et praht kokku korjata ... ja ongi maandumine :) Kuna tegemist oli õhtul viimase lennuga ja hommikul esimesega, siis olime kolm tundi Bahreini lennujaamas. Kõik crew rääkis eelnevalt, et saame lennujaama duty freesse ja McDonaldsisse minna. Arvake ära, kas meie suur juht lasi meil lennujaama minna ? ? ? Ühesõnaga me magasime lennukis see kolm tundi.
Tagasiteel oli kõik sama. Maandusime Dohasse ja reisijad läksid lennujaama. Tegime oma turvakontrollid ära ja economy eest vastutav crew tegi valjuhääldisse teadaande CS-le, et meil kontrollid tehtud. Varsti tegi see teadaande vastu, et kaua me peame ootama neid teie kontrolle! See tüdruk oli nii arg ja siis tegi vaikselt teadaande, et ta juba ütles. CS tegi vastu teadaande, et "mina ei kuulnud!" HALLLELUUJAH, kelle probleem see nüüd siis on? :D
Kuna minu postisioon oli R4, siis oli minu vastutusel ka paremat kätt neljas uks. Kui seda ust avada, siis on vaja, et seal juures viibiks ka Cabin Senior ja veel üks tunnistaja. Tegin siis valjuhääldist preili Suzettele teadaande, et kui ta oma kallist ajast leiaks nüüd minuti, siis me väga sooviksime seda ust avada(no tegelikult tegin ikka ametliku, sest teadsin, et see on ametlikkus ise). Nad tulid koos äriklassi crewga lennuki tagumisse ossa. Ka kogu turistiklassi crew oli sealsamas. Äriklassi teenindaja küsis mu käest mingite asjade asukoha kohta ja siis ma näitasin talle. Suur Jumal aga juba käratas mulle, et kaua ta peab ootama, võiks selle ukse juba avada! Siis mul ka juba kannatus katkes ja ma panin ka vastu: "Excuse me!!!" ja vaatasin sügavalt silma. Protseduur ukse avamiseks on järgmine, et nii Cabin Senior kui üks crew peavad kinnitama, et uks on disarmitud. Ma siis ütlesin, et "Kinnitage, uks disarmitud" ja üks tunnistajatest ütles "Kinnitan, uks disarmitud" ja tädi ei öelnud midagi. Mina ootasin ja ust ei avanud, sest teadsin, et kui ma protseduure ei järgi, siis ta raudselt kaebab mu peale. Ja siis käratas mulle, et kui raske on seda ust avada. Mina ka ei jätnud ja ütlesin, et "Te ei järgi protseduurireeglreid, miks te ei kinnita kõva ja selge häälega, et uks disarmitud". Küsisin siis uuesti, et "kinnitage, uks disarmitud", siis nad mõlemad teavitasid, et on. Avasin ukse ja minu töö oli sellega tehtud.
Olen selle ukse avamisega kuulnud lugusid, kuidas täiesti toredad Cabin Seniorid, kes tunduvad sellised lohvad olema, viivad Sind sellisele teele, et Sa ei järgi protseduurireegleid ... nad näiteks ei kinnita kõva selge häälega, et uks disarmitud. Pärast kaebavad Su peale, et Sa ei täitnud reegleid ja siis hakkab üks tramburai. Ma üritan vähemalt safety osas ikka kõike reegleid järgida.
Tavaliselt Cabin Seniorid on ikka viisakad, isegi kui lennu ajal on konflikte või arusaamatusi. Alati, kui lend lõppeb, siis teevad valjuhääldist teadaande, et :"Aitäh crew hea töö eest, palun teha oma turvakontrollid". See teatas ainult: "Turvakontrollid ja kiiresti!" :D Me vahtisime kõik üksteisele otsa ja hakkasime lihtsalt naerma. Tavaliselt on veel nii, et Cabin Senior on esimese ukse juures, kui crew lahkub lennukist, siis ta tänab crewd ja crew tänab teda. Mina mõtlesin kohe, et mina ei ütle mitte ühtegi sõna (kange nagu ma vahel olen) .... ja ei öelnud ka tema :D Ja kuna crew on tavaliselt väga tore, siis tänatakse üksteist veel bussis teel lennujaama ... tavaliselt cabin senior tuleb surub kätt ja vahel annab tagasisidet, et mis oleks võinud paremini olla ja mis oli väga hästi. Nüüd ma võin küll juba öelda, et see le** istus kaptenite juurde maha ja edvistas seal terve aja (vähemalt me kõik saime aru, millest sellel preilil tegelikult puudus on ...). Ta ei öelnud meile ei head aega, ei aitäh ... no mitte, et mul seda vaja oleks olnud, aga siiski :)
Nii lühike lend ja nii palju juhtumisi ... aga tõesti sellist eksemplari CS-i näol ei olnud ma vist enne näinud. Ja õppetund nr 1: ei mingeid eelarvamusi, isegi kui need on head :D ning õppetund nr 2: kui näed crew nimekirjas Cabin Seniorina Suzettet, siis helista, et oled haige ;)

No comments:

Post a Comment