Wednesday, January 5, 2011

Tervitused uue aasta puhul! :)

Viimasel ajal on nii kiire olnud. Tunnen ennast nagu viie lapse ema, kes töötab kahel ametikohal :) Mitte millekski ei ole aega :D Loodan, et teil kõigil olid toredad jõulud ja aastavahetus. Lõpuks ometi saabus kaua oodatud euro ning pangaarvel olnud mõnest tuhandest on saanud nüüd paarsada :) Vaatame, mis elu edaspidi toob ...
Vahepeal on päris palju juhtunud ilmselt, aga ega kõike enam ei mäleta. Kirjutan sellest, mis meelde tuleb :)
Tegin vahepeal ära selle kõige pikema turnaroundi, milleks on Moskva. Küsisin endale galley (köögi) positisooni. Kuna üks tüdruk pidi saabuma lennule koduselt standbylt, siis ütles CS mulle, et kahjuks ma seda ei saa ja annab selle tollele tüdrukule. Siis saabus üks tüdruk briifiingule ja tuli välja, et see oli hoopis üks teine tüdruk, kes pidi Londonisse minema. Kuna Londoni lennujaamad olid mitu päeva suletud, siis jäi nende lend ära ja ta tuli meiega. Ta oli lennanud ainult kaks lendu enne seda. Nii et ma siis sain oma galley positsiooni, sest kui see tüdruk oleks sinna pandud, oleksime me alles Moskva poole teel ... :) Algus on alati raske.
Olen ainult ühe korra oma meeskonnaliikme peale karjunud ja seda sellel Moskva lennul, lihtslat lõi pildi mustaks. Tegin selle ukrainlannaga kunagi enne ka mingi lennu ja siis CS ütles, et tema meelest on see tüdruk natuke rumal. Minu juhtum oli selline. Sain siis selle oma paljupalutud galley. Moskvasse lendab 320, mis on väike lennuk. Ja kui lennuk on väike, siis järelikult ei ole galley tantsusaal. Arvan, et selle galley mõõtmed on enam vähem 1m x 2,5 meetrit. Seal pead kõike teha suutma. Oli siis aeg toidud kärudesse laadida. Samal ajal tramburaitas see ukrainlanna seal ja siis see uus tüdruk ja ma ütlesin neile, et andke mulle palun see 5-10 minutit, et toidud valmis seada. Mõlemad noogutasid. Ukrainlanna võttis baarist kolm pudelit punast veini, avas need ja ladus kandikule, läks siis minust mööda ja viskas need mulle kaela :) Ilmselt läksin ma näost kõigepealt roheliseks, siis pruuniks ja edasi tuli see kõik mul suu kaudu välja. CS oli sellel ajal ka seal, kuid ta oli mu selja taga. Ja mina ei teadnud, et ta seal on. Ma küsisin selle ukrainlanna käest, et miks tal nende veinidega nii kiire on ja mille kuradi pärast peab seda just kõige kiiremal momendil tegama, viie minuti pärast pead nagunii köögist toitude ja jookidega minema. Ta ütles, et CS palus tal need veinid kohe viia ... mina teatasin, et sa oled muidugi nii loll, et kui CS käseb lennu ajal ukse avada ja välja hüpata, siis sa seda ka teed. Käskisin neil kõigil MINU galleyst kaduda. Ladusin toidud kärudesse ja ütlesin, et kui teil nüüd midagi galleyst vaja on, siis peate tulema ja ise võtma, sest ma lähen nüüd uniformi vahetama. Seda ma ka tegin. CS ei öelnud mitte ühtegi sõna selle juhtumi kohta. Ma ei tea, kas ta mingi raporti kirjutas või mitte, aga keegi siiani kontorist helistanud ei ole :) Eks näis :P
Kui Moskvas maandusime, olime poolsurnud. Sellele vaatamata pidime tagasi ka lendama. Venelased on hullud! Nad seisavad järjekorras galleysse, et saaks viina ja viskit! Baarid joodi tilgatumalt tühjaks :) Ma ei saa aru, miks peab üks islamiusuliste lennufirma lennuki pardal tasuta alkoholi jagama. Dohasse maandumisel jäi see uus tüdruk korduvalt magama ... :) Ma ikka patsutasin teda, et ta jälle üles ajada :P :) Kokku tuli lennutunde sellelt lennult 11 ja minuteid 1 :) 2 h enne lendu oli briifing, Moskvas olime maapinnal 2 tundi :). Tööpäev kenasti üle 15 tunni :)
Järgmisel õhtul tõusin õhku Hong Kongi. Lend sinna kestis kuskil 7:30h ja tagasi oli 9:50h. Jõudsime Hong Kongi u kell 14 kohaliku aja järgi. Ma oleksin väga tahtnud linnapeale minna, aga loobusin sellest, sest Moskva oli ikka veel mu jalgades ja kätes. Magasin ja sõin :) Sõin ja magasin ... :) Järgmisel hommikul kell 8 tõusin üles ja läksin mägedesse buddha juurde ... :) Täitsa tore koht oli. Öösel lendasime tagasi Dohasse. Lend oli nii pikk ja niii rahulik. Mitte keegi ei tahtnud midagi. Ühesõnaga kahe teeninduse vahel oli vähemalt 6 tundi mittemidagi tegemist :) Natuke pidu tegime siiski ...:) Cabin Service Directori jaoks oli see viimane lend. Tegemist oli korealannaga, kes otsustas tagasi koju minna. Seitse aastat lendamist, aitab vist küll :P Üks lahe vahejuhtum oli siiki :) Hommikusöögi ajal lehvitav juba kaugemalt üks naisterahvas mulle. No mina küll ei hakka selle käruga ekstra minema (5 Star!). Ühel hetkel jõuan ju ikka temani. Jõudsin siis temani ja ta palus mul öelda tema ees olevale mehele, et see oma istme püstiseks paneks, tal ei ole üldse ruumi. Ütlesin sellel mehele ja see tegi seda. Iroonia seisneb selles, et siis ma ütlesin sellele naisele, et sellel juhul palun pange ka enda iste püstisesse asendisse. Selle peale mutt küsis, et kas see mees tema selja taga ka süüa kavatseb ... :D Ma hakkasin naerma ja ütlesin, et kui ei söö, siis vähemalt joob midagi kindlasti, nii et pange oma iste püsti :D Krimpsutas nägu ja ütles mingis ugrimugri keeles midagi oma kõrval istuvale naisterahvale ja pani istme püsti :D
Pärast Hong Kongi oli jõuluõhtu. Pidin tegema ühe lühikese Bahreini otsa, kuid mu graafik muudeti ja sain endale "kena" double sectori Doha-Kuveit-Doha-Damamm-Doha :) See võttis kenasti terve päeva. Jõudsin koju ja keerasin magama. Lennud iseenesest olid toredad ja crew lahe. Mind pandi galleysse, kuid kaheks otsaks, sest need olid puupüsti täis. Kaks otsa olid peaaegu tühjad. Siis tahtis üks suhteliselt uus tüdruk galleyt proovida :D No sellist flegmaatikat polnud meist keegi enne näinud. Lõpptulemusena tegid kõik galleyt ja see tüdruk sulges terve aja baare. Me ütlesime talle alguses, et me ei aita teda, sest ta tahtsi proovida ja kuna on pooltühjad lennud, siis vaadaku, kas saab hakkama. Üldse mitte paha pärast. Ta avas veepudelit 3 minutit, sulges baare 8 minutit, võttis võileibu ahjust 5 minutit, pani mahlapakke kärusse 5 minutit ... vabandust, aga damammi lend on ainult 30 minutit :D:D:D Aega jäi väheseks ja teenindus tuli teha :D Enne viimast maandumist Dohasse ma ütlesin, et ta peab kõik kärud sulgema (mingite plastmassist jublakatega, et keegi sealt midagi võtta ei saaks või sinna pommi ei paneks). Selle peale ütles üks crew, et "ja palun tee seda täna!" :)
Pärast jõulu oli mul kaks vaba päeva. Tegime siin sõpradega väikese jõululõuna ja vedelesime niisama. Kõik olid suhteliselt väsinud :) Järgmine lend oli Sri Lankale. Olin Colombos enne käinud. Hotell oli ilusti keset linna. Eelmine layover oli nii lühike, et ma ei läinud linna. Seekord mõtlesin, et lähen linna ja vaatan elu. Seekordne hotell oli kuskil džunglis! Sõitsime läbi metsa (palmimets!) kuhugi pärapõrgusse :) Ühesõnaga linnatuuri sellest ei tulnud. Sõin, jõin, vedelesin niisama ja võtsin ühe hea massaaži :)
Pärast Colombot tuli München, kust sain endale 2 paari uusi papusid :) Nii head! :) Sõin head vorsti, liha ja kartulit :) Lõpuks ometi! Seekord sain kodust terve hunniku süüa ... kohvri sulgemisega olid tõsised probleemid :) Neli leiba, kaks kodujuustu, pasteeti, liha!!!, limpat ja tonnide viisi komme! Olin valmis juba oma talvemantli Münchenisse jätma, sest ega ma saa ju ometi komme maha jätta :D Aga õnneks läks kohver kenasti kinni :) Münchenisse minekuga oli üks jamade jama muidugi. Kõik reisijad pardal ja valmis minema ... ja tehniline rike ja vahetasime lennukit :D Nii et lend hilines u 2 tundi. Kõik protseduurid tuli uues lennukis uuesti teha ja siis tulid reisijad. Üritasin nalja visata, et olen vist teid varem näinud ja kuidas vahepeal läinud ka on :) Sakslased on ju toredad ja ei teinud sellest hilinemisest väga numbrit.
Pärast seda oli Ateena lend. Kõik sujus normaalselt ja maandusime 30 mintsa enne uut aastat Dohasse. Jõudsin mõni minut enne uut aastat koju ja ootasin akna peal ilutulestikku. Mida ei olnud, oli ilutulestik. Pärast kuulsin, et ei lastud mitte ühtegi raketti. Neil lihtsalt ei ole sellist kommet. Ja kui 01 jaanuar ei oleks laupäev olnud, siis oleks see olnud tööpäev :)
Kaks esimest päeva uuel aastal olid vabad. Magasin ennast vana aasta töödest ja tegemistest välja, koristasin, viisin vormiriided keemilisse.
Kui siia tööle tulin, lubati meile, et meil hakkab olema 80-90 lennutundi kuus, detsembris oli mul 106 tundi ja 41 minutit. Seda on palju! Töötunde tuli üle 170ne. Finnairi stjuuardessid streigivad, sest neil peab pärast pikamaa lendu olema mitu-mitu vaba päeva ja ei tohi olla üle 90ne lennutunni. Ma tulin Colombost kell 12 päeval, tõusin 14 tunni pärast õhku Münchenisse, järgmisel päeval tagasi, maandusime kell 23:30 Dohas ja tõusin kell 13:00 õhku Ateenasse :)
02 jaanuaril muudeti mu järgmise päeva standby Londoniks ja lendasingi sinna. Ohh jummel ... elu sees ei taha seda lendu enam teha :) Reisijad on toredad, kuid niiiiii nõudlikud. Põhiline on gin-tonic :) Kogu aeg kasutavad call-bell'i ja tahavad midagi. Esimene lend, kus ma näen, et CS vajutab call reset nuppu :D:D:D Hetkekski ei olnud aeg istuda ja seda mõlemal otsal. Kui lõunapaiku Londonis maandusime, siis läksin kohe ühe tuneeslannaga linnapeale. Ega me seal kaua jaksanud olla, sest lend oli üpris väsitav. Mõned tunnid siiski. Käisime söömas ja nägin ära Buckinghami palee ja minu meelest isegi kuninganna lehvitas ühest aknast :)
Nüüd olen tagasi Dohas ja õhtul kella 23ks pean lennujaamas olema. Sedakorda airport standby kuni kella kolmeni öösel. Nii et kaasa tuleb võtta kõik ujumispükstest talvemantlini, sest võid sattuda Šeišellidest kuni Stockholmini :) Kuigi kõige tõenäolisemalt saab see olema midagi lühikest, sest mu standby ei ole nii pikk, et sinna midagi normaalset saaks mahutada. Kahjuks :(

Selline siis see lühike kokkuvõte mu viimasest kolmest nädalast :) Üritan edaspidi ikka paremini järge pidada :)
Otsustasin teile enam mitte teada anda, mis mu uus kuu toob ... saate teada sellest, kui olen seal ära käinud ;) Aga noh ... Šeišellid ja Kopenhaagen ei ole enam kaugel ... :)

No comments:

Post a Comment