Wednesday, February 2, 2011

Lõpuks ometi 3 vaba päeva ;)


Just praegu ripuvad meil elutoas kaks musta meest lae all ja teevad konditsioneeridele hooldust. Kohe marsivad nad minu magamistuppa (käisid ära ...). Loomulikult on neil jalas suured roomikud ja kuna eile sadas vihma, siis ei ole need just kõige puhtamad :) Marsivad edasi tagasi ja siis tagasi ja edasi. Lisaks see, mis nendest konditsioneeridest välja tuleb ... No olgu neil ka tore päev ;) Vannitoa keerasid nad esimese 2 sekundiga pea peale :) Niisugune on meil elu Dohas!

Tõusin üle pika aja oma vabal päeval ilma äratuseta kell 9 hommikul. Nautisin oma hommikut ja siis käisin kontoris, viisin oma püksid väiksemaks tegemisele ... need on algusest peale nagu kartulikotid. Kuna mul kolm paari, siis neid ei kasutanud. Nüüd on aeg need kasutusele võtta :) Siis käisin väljas söömad ja tegin väiksemaid vajalikke oste ;)
24dal jaanuaril sai siis 6e kuu täitumise tähistamiseks tehtud Nairobi edasi tagasi ots. Kokku lendamist 10 tundi ja minutid. Tööpäeva pikkuseks 13 tundi. Keenialased on täiesti toredad reisijad :) "Hey baby, bring me water!". Väga sõbralikud. Nairobisse minnes oli meil peal u 10 maratonijooksjat. Nad kõik tulid kuskilt Taimaalt maratonilt. Nagu mustadele kohane, olid neil kõigil karikad näppus. Kõik nad ütlesid, et mis need 42 kilomeetrit ja mõned meetrid peale ära joosta ei ole .. natuke üle kahe tunni ja võhma jääb veel ülegi :) Loomulikult jõid nad palju ja enne Nairobisse maandumist tuli üks küsima, et ega meil ei ole tablette, mis nad "korda" teeks. Tablette meil ei olnud, aga andsime neile veepudelid pihku ja mitme peale said nad paar lisa sööki ka :) Ehk aitas neid :)
Nairobist tagasitulles oli meil peale 14 Keeniast väljasaadetut. Nad kõik suundusid Bangladeshi. Üks neist rääkis inglise keelt, teised teadsid ainult ühte sõna ... viski ... :) Aga seda me neile muidugi ei andnud :) Nii kahju on alati neid inimesi vaadata. Nad on läinud kuhugi oma õnne otsima ja peavad ikka tagasi minema ... Bangladeshi. Ma ei ole ise Bangladeshi lendu teinud. Meil on seal isegi layover ja lisaks 1 vaba päev :) Need, kes on seal käinud, räägivad, et inimesed magavad alasti tänavatel ja anuvad raha. Väga peenelt ei maksa end välja minnes riidesse panna, käekellad, ketid ja kõrvarõngad soovitatakse eemaldada :) No loodan, et vähemalt korra saan selle ikka ära teha ;)
Dohasse maandudes olin mina see, kes pidi minema neid valvama :) Neile tuleb alati keegi vastu ja viib nad järgmisele lennule. Nad tõusid kohe kõik püsti, aga kui teatasin, et veel ei saa minna, siis jäid nad rahulikuks ja istusid maha. Lugesin neid kogu aeg üle, et ikka oleks 14 tk üle anda. Kujutage ette, mis meiega oleks tehtud, kui mõni kaduma oleks läinud ... :)
Nairobi lennul oli crew väga lahe ... ühe noormehega olin varem ka ühe Abu Dhabi otsa teinud, nii et teadsin, et ta on normaalne ;)
See, mis järgmisel lennul toimus, ei olnud küll normaalne :) Mu kodune valve muutus Kuala Lumpru - Phuketiks. Reis ise näeb välja selline, et tõused öösel Dohast lendu. Maandud kell 14 Kuala Lumpuris (ajavahe on 5 tundi). Siis oled seal terve selle päeva, öö ja järgmise päeva ja õhtul lähed teed Kuala Lumpur - Phuket - Kuala Lumpur otsa. Siis maandud öösel Kuala Lumpuris ja oled terve selle öö, järgmise päeva ja järgmise öö seal ning hommikul tõused õhku Dohasse.
Briifingul juba tundus, et inimesed on natuke teistmoodi. Ma ei saa öelda, et imelikud, sest võib olla olen mina ainuke imelik ja teised on normaalsed :) Cabin Service Director (vastutab kogu lennuki eest) oli Mailaisiast ja QRgalennanud juba 7 aastat, Cabin Senior (vastutab turistiklassi eest) oli Indiast (!!!) ja QRga lennanud juba 10 aastat ja natuke peale. Juba see pani mõtlema, et miskit on eelkõige temaga viltu, sest miks ei ole teda juba kõrgemale positsioonile edutatud. Positsioonide jagamisel sain mina selle "paljuihaldatud" L4A ehk galley. Siis teatas CS, et teised meeskonnaliikmed ei ole galley abistamiseks vaid on kabiinis töötamiseks. Järgmiseks rääkis ta sellest, kui oluline on tiimitöö :D :D :D Ma olen olnud QRga 6 kuud ja saan ka aru, et selles on vastuolu :D Ja te usute või mitte, aga mitte üks ainus inimene ei teinud galleys mitttttte midagi!!! :D See oli nii tragikoomiline, et alguses ajas nutma ja siis ajas naerma ja lennu lõpuks oli mul suhteliselt, vabandage väljenduse eest, pohhui! Turistiklassis oli täismaja. Tavaliselt üks crew teeb valmis need neli korvi kommide ja rätikutega, osa crewd voldib paberkottidest suhkru ja piima jaoks väiksemad kotid jne jne jne. Keegi teeb kogu aeg midagi. Sellel lennul tegin ma need faking korvid, voltisin ise oma 12 paberkotti. Lisaks sellega tuli tegeleda mul sellega, et üks baar lekkis ja seal olid pudelid puru :) Siis vahetasime need pudelid välja, pesin galley põranda ära ja alles siis sain hakata tegema tavapäraseid toiminguid. Selleks ajaks oli oma 30 mintsa juba kadunud :) ÕNNNEKS me ootasime mingit VIPi ja me lend hilines u pool tundi. Jõudsin kõik asjad suure rabelemisega tehtud. Siis tuleb CS ja avab köögi kardina ja küsib: "Runu (hindude tõlge mu nimest), you didn't wear jacket!" Selleks ajaks olin ma suhteliselt närvi aetud, nii et ma küsisin vastu, et "So what?". Siis tuli sealt pikk laul, mida peab ja mida ei pea. Ma olin lihtsalt vait ja ei öelnud mitte midagi. Pärast õhkutõusu soojendad toidud ja siis teeb keegi tavaliselt kuumad rätikud, mida inimestele anda enne toitu. CS küsib siis, et "Runu, where are the hot towels?" Ma ei öelnud mitte midagi. Lihtsalt võtsin need rätikud ja tegin ära. Samal ajal ülejäänud crew sõi võileibu ja jõi mahla :) No tore ... vähemalt kellelgigi algas reis hästi :) Siis alustasin toitude laadimist kärudesse. Neli käru = 32x4=128 kandikut, millele laed siis ahjust kuumad taldrikud. Kõik seisid käed puusas galleys ja vahtisid, kuidas ma neid laen. Tavaline taks on see, et keegi tuleb ja aitab Sind. Ühel hetkel ma ütlesin, et palun tehke siis tee või kohvi .. nad lihtsalt vahtisid mind ja pöörasid selja :D. Sellel hetkel ma lihtsalt ei suutnud uskuda, mis toimub :) Ühesõnaga lõpetasin toitude laadimise, hakkasid teed ja kohvi tegema. Siis olin ma juba vihast roheline ja teadsin, et kui tavaliselt läheb ka galley positsioonil olev crew kabiini aitama, siis sellel lennul nühin ma galley imeaeglaselt läikivaks, kuid ma ei tõsta kabiini jalgagi. Teeninduse lõpuks lükkasid nad kõik kärud kööki ja sulgesid kardina (ise jäid nad muidugi teiselepoole kardinat) :D Siis tuli naer peale. Mitte, et asi on selles, et ma ei oska või ei saa hakkama või ei taha seda teha. Ma tean, et tänaseks saan ma galleyga juba hästi hakkama, aga lihtsalt see fakt, et meil räägitakse tiimitööst ja siis see tiimitöö on selline ... :) Ühesõnaga ma sain paraja šoki. Ja meil oli üks teenindus veel minna, sest tegemist oli nii pika lennuga :) Cabin Senior vingus kogu aeg, et tal on külm ja see lend on nii pikk jne jne jne. Ma vahepeal siis ütlesin talle, et kui teeks ehk õige veidike tööd, siis hakkab ehk soojem, sest minul küll higi lahmab :D Sellel lennul oli i-le täpiks see, et Cabin Senior teatas, et aidake siis galley kogu aeg puhas ja turvaline hoida. Kui midagi võtate, pange tagasi :) See moor ise tegi endale teed ja jättis oma teepaki tagasipanemata ja teekotikese lihtsalt keset köögilauda. Ja kirss tordil oli see, et korjasin kaks korda köögi laualt tema huulepulgaga salvrätikuid! Ma saan aru, miks ta pärast kümmet aastat on ikka veel Cabin Senior, samas kui teised on nelja aastaga Cabin Seniorid ja kuue aastaga Cabin Service Directorid.

Kuala Lumpuris ei läinud ma hotellist väljagi. Käsin seal tervisekeskuses, võtsin massaaži ja käisin saunas ja basseinis. Ei tahtnud mõeldagi, et pean veel kolm sektorit nende hulludega tegema. Tegime siis Phuketi otsa ka ära. Kuna mul oli kabiinipositsioon, siis mind galley ei huvitanud :) Lend oli rahulik ja tegelikult suhteliselt tühi.

Tagasiteel ei olnud kummassegi galleysse kedagi panna, sest kõik seniorid olid galleyt juba teinud. Cabin Senior küsis mult juba enne: "Do you mind to do galley again?" ... ma vastasin: "Yes, I do mind! ... I am not going to do it again!" Lihtne põhjus on selles, et meile kõigile makstakse ühtemoodi, aga meesterahvana teed Sa nagunii galleyt kogu aeg. Konsulteerisin eelneval õhtul ühe eestlasest Cabin Senioriga, et kas nad võivad mind galleysse panna. Nad võivad, kui ma nõus olen. Normaalse crewga oleks ma nõus ... ebanormaalsetega ... sorry! Aga ta leidis muidugi viisi mind tööle panna :D Nimelt ... andis ta mulle R2 positsiooni, mis on ideekohaselt kõige lihtsam positsioon. Sul ei ole ainsana ühtegi kohustust. Kuna L2 on keskmine galley ja ta pani sinna tüdruku, kes oli teinud enne ühe galley ... siis arvake, kes seegi kord galley tegi? :D Ja kõik kordus taas :) Täitsa tobenaljakas kohe ;) Aga saime kõik ilusti tehtud ja lõppkokkuvõttes jäid kõik ellu .. kaotasin paar kilo ja mõned närvirakud :) Samas tuleb öelda, et mulle isegi meeldib seda keskmist kööki teha. Vähema asju ja kuidagi parem on seda tööd seal organiseerida.
Pärast maandumist tuleb Dohas alati buss lennuki juurde vastu ja viib meid lennujaama crew hoonesse. Seal tuli Cabin Service Director mu juurde ja ütles, et tahab mulle midagi öelda. Mul jooksis terve elu silmade eest läbi, et mis ma nüüd siis valesti tegin! :D Siis ta ütles, et ta jälgis mind lennu jooksul ja ei saa ütlemata jätta, et olen tubli, töökas ja väga organiseeritud. Lubas sellest ka oma aruandes kirjutada. Tänas abi eest, mis ma keskmises köögis andsin. (Ilmselt tahtis ta öelda, et tänab mind köögi tegemise eest ja tore, et see tüdruk mind aitas!) :D No tore, et keegigi midagigi tähele paneb ... :) Niisugust hullumaja lendu ei ole mul enne olnud ... on olemas kiired lennud ja halvemad ja paremad meeskonnaliikmed, aga niisuguseid oinaid ei ole ma enne näinud. No vahel satub mõni meeskonda, aga et terve meeskond on selline ... :)

Pärast Kuala Lumpurit tuli järjekordne pikk edasi tagasi ots Ateena. Briifing ... ja Rauno on galley! :D Ühesõnaga taaskord töötad teistest rohkem ja saad sama palga ... :) Kuigi tuleb öelda, et crew oli lahe ja aitasid mind palju. Lend oli rahulik nagu Ateena puhul kohane.

Pärast Ateenat tuli Amman. Briifing ... ja Rauno galley:D! Järgmisel briifingul astun ma uksest sisse ja teatan, et mina ei ole enam nõus tegema. Tegelikult on meil sellised lehed, kuhu CSD/CS kirjutab meie positsiooni järgmisele teadmiseks, et ma juba tegin galley või et ma pole ammu teinud. Paljud neist ignoreerivad seda. Järgmisel ma seda ignoreerida ei lase ... :) Kuna järgmine lend viib mind Rooma, siis on reisijad eeldatavasti inimesed, nii et võib kabiinis töötada küll :)
Ja pärast Roomat tuleb Tansaania ... seal on mul üks vaba päev, nii et viibin kohapeal rohkem kui kaks päeva ;)

Nüüd hakkan aga koristama seda hullumaja, mis siia maha jäeti :)
Tegelikult on elu ilus ja ma nii väga juba ootan seda, et saaks koju! Kõikide eelduste kohaselt tõusen 24dal veebruaril Dohast õhku Stockholmi poole. Kuna meie natsionaaleerlain on oma Stockholm-Tallinn lennud tühistanud, siis lendan Stockholmist Helsingisse ja sealt Tallinnasse. Pole vahet. Tulen kas või Sydney kaudu ... aga koju ma tulen :) !

2 comments:

  1. Aitäh selle Runu nalja eest :D Tegi kohe tuju heaks :D:D
    Kauaks sa siis kodumaale puhkama jääd? Kas võib sind ka Tartu kandis kohata?

    ReplyDelete
  2. :) Kle võta heaks. Siin on üks eestlasest Cabn Senior, kelle nimi on Marju. No need taikud ja hindud väänavad seda nii, et ta laseb end Mariaks kutsuda :) Endal neil on muidugi toredad nimed .. hing meng lee, zing jeng juu, hiangmyzuledee... ühesõnaga mida iganes :)
    Puhkust on kokku 17 päeva ... millest kaks kulub reisimiseks, aga Tartu on vist üks kohustuslik ots :D Nii et teeme ära :)

    ReplyDelete