Friday, August 6, 2010

Internet on teel ...

... eile teatati, et Najma male 2 (maja, milles elan) korterid 39 (minu korter, elan toas A) ja 40 peavad valmis olema hommikul kell 7.00 interneti installeerimiseks. Olen valmis kas voi kell 4.oo kui vaja. Hetkel on telefoniarved laes ja lahedased on kulutanud sadu kroone, et mu koduigatsust leevendada :). Ei ole see kodust eemal olemine midagi nii kerge.

Oskan nyyd siis moned sonad ka araabia keelt :). Tabbi jareidah? - kas soovite ajalehte?, aish tabi takul? - kas soovite syya?, Rapt hizam - kinnitage turvavoo jne jne. Ja koige paremini jaab meelde head aega, sest meie kursuse instruktor ytleb alati, et "kui te seda voi teist selgeks ei opi, siis meie poolt on Maa salaama!"

Ma tegelikult ei maleta, mida ma oma eelmistes postitustes olen kirjutanud, aga pean utlema veelkord, et see koolitus ei ole kerge. Motlesin siia tulles, et kull on lihtne. Viskad voiku kliendile nappu ja parast korjad prahi ara :). Aga seda tuleb teha vaga peenelt. Ulesanded igas lennukis on ka tapselt jaotatud. Enne lendu on vaike koosolek, kus oeldakse Sulle, et oled R3 voi L4 vms ja siis pead teadma, et millises tsoonis tootad ja mis jarjekorras mida teed. Uldiselt on tegelikult tore.

Kord on karm, kahel korral on yllatatud meid testidega koike seni opitu peale. Kolmele meist on tehtud kirjalik hoiatus. Mul on testid enam vahem onnestunud. Mulle on oeldud, et nad naevad, et ma olen oppinud. Teisipaeval on cabin service'i eksam. Eks nais. 86 % peab olema oige, et labida :)

Hetkel istun internetikohvikus, kus on silt "Age of less than 18 years are NOT ALLOWED to use internet". Yhesonaga alaealised internetti ei saa :). Vahemalt internetikohvikus mitte. Kultuurist veel nii palju, et tana kui siia tulin, oli palvetamise aeg. Keegi hakkas valjuhaaldist karjuma midagi ja enamik kohalikest jai seisma ja hakkas palvetama, agaramad viskusid polvili ja kukkusid kummardama. Eks see on nende kultuur, mis meile vooras.

Eks ka esimesed intriigid ole juba tekkinud. Kuna ma ise olen selline vaikseke ja toredake, siis mul probleeme ei ole. Kellelgi on siin juba mingid raha laenamise probleemid (ei ole tagasi maksnud), moned ei saa oma korterinaabritega labi jne jne jne. Eks neid asju ikka tekib. Ma uritan madalat profiili hoida.

Olen nuud teinud ka koik meditsiinitestid, alates kuulmisest ja nagemisest ja EKGst kuni vereproovide jms valja. Mulle meeldis eriti psyhhiaatri vastuvott. Kysis, kas ma olen plaaninud kunagi kedagi tappa ja kas mul on perekonnas suitsiidiprobleeme ja kas ma arritun kergesti jne. Kuna mul veel tosist soovi kedagi tappa ei ole olnud, siis vist labisin testi edukalt :). Yldarsti juures tekkis mul huvitav probleem - ta ei suutnud uskuda, et mul on loomuliku varvi juuksed. Kysis kolm korda, et kas need on ikka naturaalsed. Pohjus selles, et nad otsivad endale lojaalseid tootajaid. Siin tuleb uhtesid ja samu vorme taita kumneid kordi ja nad eeldavad, et see info on ikka sama. Kui esineb vastuolusid, siis oled probleemi ees :)

Oma passi ma veel ikka tagasi saanud ei ole :) Nii et olen kuskil korbes ilma oma passita. Tunne on turvaline :)

Uks tore lugu veel, mille olen unustanud. Nimelt hetkel tuleb kodus molemast kraanist sooja vett. Seda ei soojendata kuskil, see on magendatud merevesi. Tuleb otse loodusest. Talveks tuleb sisse lulitada vee soojendaja, sest vastasel juhul tuleb kraanidest leiget vett :)

Nuud on aeg koju minna ja oppida. Pean ette votma 10 minutilise jalutuskaigu, et koju jouda. Selleks, et elusalt koju jouda pean tegema 5 minutit ja 5 minutit. Vaatasin siia tulles valja poe, kuhu vahepeal kuuma eest varju minna :)

Jargmiste kirjutamisteni!

1 comment:

  1. Kas linn tundub üldiselt turvaline, kohalikud sellisele vaiksekesele ja toredakesele kallale ei tule?:P
    Väga karm ikka, sisekas saime 86%-ga peaaegu A kätte juba ja õppima ka midagi ei pidanud.
    Mõnusat ühikaelu Sulle seal kuumas:)
    Maa salaama!

    ReplyDelete